Ik word blij als Ik naar je kijk.

Jezus heeft je lief. Hij houdt van je. Meer dan je hond, kat, echtgenoot of echtgenote ooit van je zou kunnen houden. Nog veel meer van je dan je van je eigen kind kan houden. God heeft je lief. Hij draagt je en zal je nooit laten vallen. Wat hij je belooft zal Hij doen. Misschien niet op de manier hoe jij verwacht had, maar Hij zal het doen. Ik heb al een tijdje niet meer geblogd. God heeft me vandaag weer geroepen om te bloggen. Het was niet dat ik het hardop hoorde maar Hij liet het me weten. Terwijl ik mijn laptop aan het opstarten was en na dat ik gebeden had liet God me merken dat Hij zich verheugde op dat ik weer ging bloggen, dat ik weer tijd voor Hem vrijmaakte. Ik ben gisteren terug gekomen van kamp. Ik was op de Betteld in Zelhelm en ik deed mee aan Royal Mission. Wat je aan de naam ‘Royal Mission’ denk ik al kan merken is dat het een christelijk kamp is. God heeft me op het kamp erg veel geleerd en over mijn toekomst laten weten. Hij heeft me geleerd om meer en weer als een kind te worden. Tijdens een kerkdienst op het kamp stond ik daar met een meisje van acht dat ik kende van mijn kerk. Ze was niet bang of beschaamt om te gaan dansen en ze hielp me om ook te dansen voor God en over mijn schaamte heen te stappen en over de angst wat andere mensen van mij vinden als ik God aanbid, mijn handen naar God uitstrek en op mijn knieën voor God ga. God vertelde me ook meerdere keren door mensen heen dat ik later met kinderen ga werken. Ik kon in die week ook voor meerdere mensen bidden. Tijdens de laatste dienst heb ik voor drie mensen gebeden en ben ik zelf naar voren gegaan om voor me te laten bidden. Ik liet voor me bidden om over mijn schaamte heen te stappen en het me niet te laten boeien wat andere mensen vinden als ik God aanbid, maar dat Gods mening het enige is wat telt. Terwijl er voor me gebeden werd had ik het gevoel dat er iets van me afviel, alsof er een dunne doek van me afgehaald werd. Na dat er gebeden was voor mij ging ik op mijn knieën om voor iemand anders te bidden samen me het meisje uit mijn kerk of om voor het meisje te bidden. Ik weet niet meer voor wie ik eerst had gebeden. Dit was heel mooi toen ik er achter kwam dat ik op mijn knieën zat zonder dat het moeite had gekost, want tijdens de dienst had ik heel erg het gevoel dat het goed zou zijn als ik op mijn knieën zou zitten en me te buigen voor God, maar ik durfde het niet. Ik had ook daar voor om gebed gevraagd. God had het gebed al verhoord tijdens het bidden en leerde me dat Hij altijd Zijn wil zal doen en dat niks Hem kan tegenhouden. God zei ook nog dat Hij heel trots was op dat ik naar voren was gekomen om voor me te laten bidden, dit zei Hij door degene heen die voor me had gebeden. Het meisje die bij mij uit de kerk zat en waar ik een goede relatie mee heb, kwam huilend naar me toe en hield me vast. Ik begon voor haar te bidden en te zingen. Na een tijdje ging ik op mijn knieën zitten om haar om haar buik te kunnen knuffelen. Ze was nog steeds in tranen. Ze ging liggen op de grond met haar hoofd om mijn schoot. Ik aaide haar en gaf haar af en toe een kusjes op haar hoofd. Na een tijdje werd ze stil. Haar vriendinnetje die ze op de camping had gemaakt zat ook naast me en vroeg me waarom het meisje wat bij mij in de kerk zat moest huilen. Ik zei dat ze zo aangeraakt was door God dat ze moest huilen. Om ons heen werd er ook voor andere mensen gebeden. Er waren ook mensen gevallen door de Heilige Geest. Het vriendinnetje vond dat eng en vroeg of dat geen pijn deed. Ik vertelde dat God goed was en dat als Hij je laat vallen het geen pijn doet. Ook zei ik dat dat ook ongeveer met haar vriendin gebeurd was, want zei lag onder tussen stil op de grond op mijn schoot. Voor het vriendinnetje heb ik ook gebeden. Het was heel mooi want ze zei na dat er gebeden was en na dat ze gezien had wat er met haar vriendin gebeurd was, dat God heel groot is en dat ze meer over God geleerd had. Het meisje wat bij mij in de kerk zat heeft in totaal misschien wel een half uur of drie kwartier gehuild en op mijn schoot gelegen. Ze werd uiteindelijk opgehaald door haar vader. Hierna kwam een jonge vrouw naar me toe die zei dat ze het mooi vind dat ik zo veel geduld met het meisje uit de kerk heb en ze zei dat ze een beeld bij me had van een sterke standvastige pilaar. Hierna ging ik op een van de stoelen zitten naast mijn vriendin Kim die me uitgenodigd had om mee naar het kamp te gaan. Er werd nog voor  een paar mensen gebeden. De meeste mensen waren al weg. Ik vertelde tegen Kim dat ik het mooi vond dat God op dat moment zo in mensen aan het werk was tijdens de gebeden en nog andere dingen over God. Het was even stil in het gesprek en we hoorden iemand schreeuwen en daarna ging het over in gehuil. Toen de vrouw die op de grond lag huilde liepen ook bij mij de tranen over mijn gezicht ook al kende ik alleen de jonge getinte vrouw van gezicht. Kim zag dat ik moest huilen. Toen de jonge vrouw had geschreeuwd, hoorde ik mensen zeggen dat het demonen waren. Dit waren het ook. Terwijl er voor de vrouw gebeden werd, werden ze er uit gestuurd in Jezus’ naam. Jezus is sterker dan elke boze macht. Ik vertelde aan Kim na dat ik gestopt was met huilen dat het geschreeuw van de vrouw door demonen kwamen. Ze keek me met grote ogen gevuld met verbazing aan. Ik vertelde dat ik moest huilen om haar pijn en haar tranen. Iemand van ons groepje kwam naar ons toe om met ons te kletsen. Ik had het gevoel dat ik voor haar moest bidden. Ik vroeg of ik voor haar mocht bidden. Dit mocht. Ik heb een hele lange tijd voor haar gebeden en ik kreeg de hele tijd beelden voor ogen. Ik snapte niet alle beelden meteen, maar toen ik ze hardop uitsprak kon ik de meeste uitleggen. Een van de vele beelden snapte ik niet. Zij misschien op dat moment al wel. Als ze het toen nog niet snapte zal ze het later snappen, dat geloof ik. Ik had erg lang voor haar gebeden. Uit mezelf dacht ik dat het wel goed zou zijn om het gebed af te ronden na dat ik al  een aardig tijdje gebeden had, maar elke keer kreeg ik weer een beeld. Luister naar God als Hij je een beeld geeft en zeg wat Hij je laat horen voor een ander, zelfs als het soms te lang duurt in je eigen ogen of ogen van mensen. Gods wil en ideeën zijn altijd beter. Ik ging de volgende dag naar het meisje van acht en vroeg haar wat er allemaal gebeurd was tijdens het bidden en waarom ze zo moest huilen. Ze zei dat ze moet huilen als ze haar beste vriendinnen (hier val ik ook onder) ziet huilen. Tijdens het bidden moest ik ook een beetje huilen, maar zij was helemaal in tranen. Ze zei ook dat ze Gods stem gehoord had. Ik vroeg wat God gezegd had tegen haar. Ze antwoorde dat ze dat niet meer wist. Terwijl ze dit vertelde wist ik dat er iets bijzonders was gebeurd, want ze hoefde niet alleen maar zo te huilen omdat ik een beetje gehuild had. God had haar aangeraakt en ze kwam naar mij toe. God sprak tot haar toen ze bij me was en op mijn schoot lag. Toen ik voor haar en haar vriendinnetje aan het bidden was zei ik dat ik als een moeder voor kinderen wil zijn. Tijdens deze dienst werd er meerdere keren gezegd dat ik goed met kinderen ben. Het mooie is, is dat de dingen die ik geleerd heb op kamp in de blog voorkomen die ik als laatste heb geschreven voor dit blog. De blog Maak je het verschil?. God laat nooit los en herhaalt de dingen die Hij je leert als je ze vergeet. Als je twijfelt overtuigt Hij je. Nu ik weer thuis ben en terwijl ik reageerde op een whatsappje van iemand merkte ik dat ik verandert ben. God heeft me verandert door het kamp heen op de goede manier, terwijl ik het nog geen eens heel erg door had. God zorgt voor je en houd je vast. Gods zegen toegewenst en vergeet niet dat God van je houd en je nooit loslaat wat je ook gedaan hebt.

Kwetsbaarheid is als een sieraad om je nek. Iedereen kan het meteen zien. En het is een prachtig schoon.

