Bij het liedje kan je Nederlandse ondertiteling zetten als je Engels erg lastig vind.

I want to know you, Lord
Like I know a friend
I want to know you, Lord

I want to know you, Lord
Like I know a friend
I want to know you, Lord

So I’m laying down all my religion
I’m laying down
I want to know you, Lord
I’m laying down all my religion
I’m laying down
I want to know you, Lord

I use to think that I could box you in
But I’m laying down
I want to know you, Lord
I use to think that I could box you in
But I’m laying down
I want to know you, Lord

I’m laying down all my religion
I’m laying down
I want to you know you, Lord
I’m laying down all my religion
I’m laying down
I want to know you, Lord
I want to know you, Lord

Lord, I’ve been told to be ashamed
Lord, I’ve been told I don’t measure up
Lord, I’ve been told I’m not good enough
But you’re here with me

I reach out and you find me in the dust
You say no amount of untruths can separate us
I reach out and you find me in the dust
You say no amount of untruths can separate us
I reach out and you find me in the dust
You say no amount of untruths can separate us

I will rejoice in the simple gospel
I will rejoice in you, Lord
[Repeat 2x]

And I reach out and you find me in the dust
You say no amount of untruths can separate us

I will rejoice in the simple gospel
I will rejoice in you, Lord

I will rejoice in the simple gospel
I will rejoice in you, Lord

©2015 United Pursuit Music (ASCAP) and Capitol CMG Genesis (ASCAP)

I want to know you, Lord
Like I know a friend
I want to know you, Lord

Prachtig!  Wil iedereen dat niet?! Jezus kennen als een vriend. Als iemand waar je altijd naar toe kan en er altijd voor je is. Jezus is geen vriend die je laat zitten of alleen laat. Hij is liefdevol, verzorgt en zorgt. Heer, laat mijn hart dit zingen!

So I’m laying down all my religion
I’m laying down 
I want to know you, Lord
I’m laying down all my religion
I’m laying down
I want to know you, Lord

Hoe vaak moeten wij wel niet iets neer leggen? Heel vaak. Doen we het altijd meteen? Soms. Als iets ons heel dierbaar is of ons heel kwetsbaar maakt als we het neerleggen of iets anders, dan vinden we het bij God neerleggen heel lastig. Soms probeer ik zelfs God te overtuigen dat dat niet kan of mijn manier beter is, maar aan het einde wint God altijd. God weet wat het beste is en daar moeten we in geloven. Alles wat God ons leert moeten we ook doen. Dat is lastig, maar God is bij ons, helpt ons en verandert ons. Ik vind het zo mooi dat God ons altijd weer thuisbrengt bij hem in zijn koninkrijk en dat gebed echt helpt. Wat er ook gebeurt of wat voor slechte dingen wij ook doen God brengt ons altijd thuis bij Hem, veilig, warm en licht.

Lord, I’ve been told to be ashamed
Lord, I’ve been told I don’t measure up
Lord, I’ve been told I’m not good enough
But you’re here with me 

Ik word van dit couplet verdrietig. Dit ⇑ is wat de wereld ons vertelt. Dat we niet goed zijn, maar dat zijn allemaal leugens en de leugens vallen weg als de Waarheid bij ons is.

I reach out and you find me in the dust
You say no amount of untruths can separate us

Ook als we in de put zitten of in het stof of de as van onze daden kan God ons er uittrekken en vergeven. Gods genade is groter kan alle zonden van de hele wereld opgeteld keer twintigduizend. Haha statan. Al je leugens kunnen mij en God echt niet van elkaar scheiden. Ook niet als je mij in de val lokt. God trekt me er altijd weer uit!!! God leeft!!!! Jezus leeft!!!!! Satan je kan niet winnen, want Jezus leeft!!! Hij zal je vernietigen. Het einde der tijden komt en dan zal het over voor jou zijn en al je spelletjes en trucjes. Jezus leeft!!

I will rejoice in the simple gospel
I will rejoice in you, Lord

