All I need is all I got

Blessings – Lecrae ft. Ty Dolla $ign

Heb jij genoeg? Heb jij het gevoel dat je God je geeft wat je nodig hebt en dat Hij je geeft waar je voor bidt? Hij belooft het in Mattheüs 21:22, maar geloof je het echt? Vertrouw je echt op God dat Hij je zou geven wat je nodig hebt?

Ik heb vandaag in het boek ‘Verhalen van een Beminde 2 Op weg naar de bestemming’ gelezen dat als je op je bestemming bent God je geeft wat je nodig hebt. In de vorm van geld, in de vorm van mensen en nog veel meer. De schrijver van het boek, Gordon van Veelen, gaf als voorbeeld dat een zendeling dringend geld nodig had voor het betalen van de huur van zijn huis. De zendeling bad erover met God en God gaf als antwoord dat het geld van overzee zou komen. De zendeling keek de volgende dag of er geld gestort was vanuit Nederland. Niets. Het was een warme dag dus Hij ging samen met zijn gezin zwemmen. Opeens voelt hij iets tegen zijn lichaam. Er drijft een $100 briefje naast hem. Hij pakt het en er drijft nog een ander briefje en nog een ander briefje enz… Bij elkaar heeft hij genoeg voor het betalen van twee maanden huur. God voorziet in geld. Bij God is er altijd genoeg, dus laat je daar niet door tegen houden. Als je misschien denkt dat dat alleen gebeurt bij mensen die iets heel bijzonders en groots doen moet je dit maar eens lezen.

Een man zit in de schulden en heeft geen geld. Hij bidt om een oplossing en om Gods hulp. Net als hij klaar is met bidden wordt er aangebeld. Er staat iemand met een boodschappen tas eten voor de deur.

God helpt altijd wat je situatie ook is. Ik weet niet de reden waarom die man in de schulden zat. Misschien was het omdat hij een fout had gemaakt of omdat hij in een bepaalde situatie kwam, maar God hielp toch. Hoe erg hij het misschien verknalt had. God is trouw. Mensen soms niet. Op God kan je bouwen. Hij zogt voor je en geeft je wat je nodig heb. Vertrouw maar op hem. Hij is te vertrouwen. Als je niet helemaal zeker bent of God wel te vertrouwen is of dat Hij niet het beste met je voor heeft moet je maar eens met God daar over bidden. Zeg je twijfels tegen Hem. Zeg dat je Hem niet helemaal vertrouwt. Ik kijk er naar uit hoe God daarop zal reageren. Ik vind het zo mooi dat God doet wat Hij zelf wil en dat Hij een eigen mening heeft. Het is niet een robot die we zelf instaleren. God doet wat in Zijn ogen goed is en God kan het hele plaatje zien. Hij kan in de geestelijke wereld kijken en in de aardse wereld. Hij weet wat het beste is en Hij heeft zijn eigen manier om dat te doen. Alles komt op zijn tijd je hoeft je niet bang te maken of dingen niet vroeg genoeg gebeuren. Alles komt op zijn tijd.

Heer ik dank U dat U me dit laat schrijven in vrijheid. Dat er vrijheid is in het land waar ik woon. Wilt U mensen met dit blogbericht aanraken. En ze tot wijsheid brengen en ze op hun bestemming. Ik dank U dat U me inzicht geeft terwijl ik aan het schrijven ben. Ik hou van U. Ik houd U vast en ik wil U nooit meer loslaten. Ik wil niet beschaamt zijn voor Uw woord en Uw wil. Ik wil de schaamte van me afleggen en ik doe dat ook Heer. Als ik in beweging kom gaat U grote dingen doen. Daar zie ik naar uit Heer. Naar U wil heer. Uw wil geschieden in hemel en op aarde, Amen.

Ik wens je een fijne dag en Gods liefde.

Trouwens, ik heb nog een heel leuk nieuwtje…. Ik ga naar Israel! Samen met mijn ouders en opa (85 jaar oud). Het is een wonder dat mijn opa zo’n goede gezondheid heeft en meekan. Als ik naar Israel ga zal ik natuurlijk foto’s maken. Die kom je nog wel te zien in een blog. Ik heb zoveel zin om naar Israel te gaan. Ik kan het nog niet bevatten dat ik op plekken ga lopen waar Jezus heeft gelopen. Ik dank God dat ik naar Israel ga. Ik had eigenlijk gepland om met mijn ouders na mijn examens naar Israel te gaan, maar God wilde dat het dit jaar plaats vond. Mijn opa nodigde ons een paar dagen voor kerst uit en we hadden het er over tijdens kerst. We moesten nog even de reisorganisatie informeren of mijn opa het aankon. Ze zeiden dat hij mee kon. Ik ben erg blij dat hij mee kan. Mijn opa is een prediker en weet veel over de Bijbel. Ik ben blij dat ik dit met hem kan meemaken.

Kan jij zeggen:'All I need is all I got?
Kan jij God vertrouwen en geloof je dat Hij je geeft wat je nodig hebt ook al heb je nu iets heel hard nodig en heb je het nog niet?